söndag 3 juli 2016

Tavelvägg

Idag fick jag nog. Har stirrat alldeles för länge på våra tomma, tråkiga, vita väggar. Så medan resten av familjen åkte iväg en kort sväng till sommarstugan så satte jag igång projekt tavelvägg! 


Det blev nog bra till slut men det är ju alltid en del pill med att få tavlorna att sitta precis där man vill. Jag har lite tips jag tänkte dela med mig! Jag började med att lägga ut tavlorna i den ordningen jag ville att de skulle sitta på väggen. Detta skede gjorde jag innan killarna stack, och plötsligt så ser jag Alfons ståendes på en av tavlorna. Så med facit i hand så är barn och husdjur fint att hålla borta :)


Att lägga ut tavlor på golvet är ingen konst, men att få upp den på rätt ställe på väggen är värre. Jag testade därför att klippa ut pappersbitar i exakt form som tavlorna och tejpade upp på väggen, och justerade tills jag blev helt nöjd. Sedan mätte jag var på tavlan spiken skall komma, gjorde ett märke på pappersbiten innan jag spikade märke genom till väggen. Efter det tog jag bort pappersbiten och spikade in alla spikar. Allt detta gjorde jag på lite över en timme! Totally värt det!


Äntligen händer det något på väggarna hemma! Lite tavlor gör verkligen susen!


Ha en fin vecka godingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar